Anschrift:
Jan Wolter
Universität Paderborn
Institut für Informatik
Fakultät für Elektrotechnik,
Informatik und Mathematik
Fürstenallee 11
33102 Paderborn
Deutschland
Raum: F2.303
Tel.: 05251 / 60-6683
Fax: 05251 / 60-6697
E-Mail: jan.wolter(at)uni-paderborn.de
Seit dem 1. Juli 2015 arbeite ich bei der METRIC mobility solutions AG
[Wol15] Jan Wolter. Methoden und Werkzeuge zur Entwicklung dreidimensionaler visueller Sprachen. Dissertation, Universität Paderborn, April 2015.
[WK15] Jan Wolter und Uwe Kastens. Generating 3D Visual Language Editors: Encapsulating Interaction Techniques in Visual Patterns. International Journal of Software Engineering and Knowledge Engineering (IJSEKE), 25(2):333-360, 2015.
[WK14] Jan Wolter und Uwe Kastens. Encapsulating Interaction Techniques of 3D Language Editors in Visual Patterns. In Proceedings of the 7th International Symposium on Visual Information Communication and Interaction (VINCI), Sydney, Australia, pages 68-77, August 2014.
[Wol14] Jan Wolter. Layout Requirements of a 3D Molecular Editor Specified with DEViL3D. In Proceedings of the IEEE Symposium on Visual Languages and Human-Centric Computing (VL/HCC), Melbourne, Australia, pages 223-224, July/August 2014.
[Wol13a] Jan Wolter. Specifying Generic Depictions of Language Constructs for 3D Visual Languages. In Proceedings of the IEEE Symposium on Visual Languages and Human-Centric Computing (VL/HCC), San Jose, USA, pages 139-142, September 2013.
[Wol13b] Jan Wolter. Visual Representation of 3D Language Constructs Specified by Generic Depictions. The Computing Research Repository (CoRR), abs/1311.5126, 2013.
[Wol12] Jan Wolter. DEViL3D - A Generator Framework for Three-Dimensional Visual Languages. In Proceedings of the International Workshop on Visual Languages and Computing (VLC) in conjunction with the 18th International Conference on Distributed Multimedia Systems (DMS), Miami Beach, USA, pages 171–176, August 2012.
[WCK11b] Jan Wolter, Bastian Cramer und Uwe Kastens. Towards Three-Dimensional Visual Languages. In Raul Barbosa und Luis Caires, Hrsg., Proceedings of INForum 2011, Session CoRTA: 5th Compilers, Programming Languages, Related Technologies and Applications, pages 282–287. Department of Computer Science, University of Coimbra, September 2011. ISBN: 978-989-96001-5-7.
[Wol11] Jan Wolter. Ein Konzept zur Implementierung visueller dreidimensionaler Sprachen, Mai 2011. Masterarbeit, Universität Paderborn.
[WCK11a] Jan Wolter, Bastian Cramer und Uwe Kastens. Animation of Tile-Based Games Automatically Derived from Simulation Specifications (extended Paper). Computer Science and Information Systems, 8(2):501–516, 2011.
[WCK10] Jan Wolter, Bastian Cramer und Uwe Kastens. Animation of Tile-Based Games Automatically Derived from Simulation Specifications. In Luis S. Barbosa und Miguel P. Correia, Hrsg., Proceedings of INForum 2010, Session CoRTA: 4th Compilers, Programming Languages, Related Technologies and Applications, pages 113–124. University Minho, Braga, September 2010. ISBN: 978-989-96863-0-4.
[Wol09] Jan Wolter. Simulation und Animation eines regelbasierten Spieles, September 2009. Bachelorarbeit, Universität Paderborn.
Entwurf einer 3D-Sprache für UML-Klassendiagramme zur Verbesserung der Darstellung parametrisierter Klassen, BA, Florian Stolte
Spezifikation eines Editors für dreidimensionale UML-Sequenzdiagramme, BA, Hendrik Stürmann
Navigation und Interaktion in Editoren für dreidimensionale Sprachen, MA, Elena Rybka und Johann Rybka
Spezifikation eines graphischen Struktureditors für dreidimensionale generische Zeichnungen, BA, Marius Dransfeld
Impressum | Datenschutzerklärung | Webmaster | Letzte Änderungen am : 29.06.2015